måndag 31 maj 2010

God morgon!



Strålande sol! Härligt att vakna till så här fint väder. Helgen som gick var ju inte direkt så fin. Men det har blivit en del kort gjorda i helgen.
Det beiga korten till vänster har en beige cardstock från bazzill som grund. Har använt papper från Basic grey cappella - prima donna. Har använt både fram och baksidan . Runt de två olika papprena har jag naggat upp lite runt om kanterna och använt creamy brown chalk. Ritade svarta streck runt kortet för att få en ram. Namnet är utstansat i Blossom Classic alfabet, sen fick det bli en somrig flicka från hÄnglar och stÄnglar. Har målat den med promarkers, försökte matcha färgvalet så det skulle passa in i kortet. Men den blev lite blek, passa in lite för bra. Man ser knappt stämpeln:) Men det blev ganska bra ändå tycker jag.
Kortet till höger är ett kort som jag gjort för länge sen men som jag pimpade till när syster min ville ha ett kort till en kompis. Grunden är svart cardstock, fjärilarna har jag målat med glitter lim runt konturerna. Svårt att se på bilden kanske, men det blev väldigt fint. Texten har jag skrivit ut på datorn och målat med distress ink runt om. Svart band från scraplyckan och lite rosor. Halvpärlor från reaprint sätter jag alltid nästan dit på alla kort jag gör, tycker det blir lite pricken över i:et. Ha en bra dag,

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Älskar pappret med fjärilarna... Väldigt fint! Kul att du pysslar på - o köpt en epic Six med... Är den bra?? Hoppas allt är bra med er... Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Här är allt bra, fjärilspappret är så fint. Epic six är helt kanon, har bara ett alfabet än så länge. Men det är väldigt smidigt och lätt, rekommenderas varmt. Hälsa familjen kram!

    SvaraRadera