tisdag 4 maj 2010

Ny inspiration





Kände för att göra lite annan stil på korten än jag brukar. Så jag kollade runt lite på nätet och letade upp lite olika skiss förslag som en del lägger upp på sina bloggar. Man kan tolka skissen lite hur man vill, fast man får bra hjälp att göra ett kort. Så det blev två olika kort, kan användas till lite allt möjligt.
Det första rosa kortet kanske till förlovningskort, eller till nån man tycker om eller på alla
hjärtans dag. Ja, det går lite i kärlekens tecken i alla fall. Har använt ett svart cardstock, som bas. Rosa papper och rosa blommigt papper, vet ej tillverkare. Ska bli bättre att kolla upp det, har inte riktigt tänkt på det innan. Stämpeln med flickan som är min favoritstämpel kommer från hÄnglar och stÄnglar, textstämpeln vet jag inte var den kommer ifrån. Har köpt den färdigstämplad från tradera. Blommor och blad från storyteller, lite vita halvpärlor från reprint.

Andra kortet blev i orange, en färg jag börjat tycka om på senare tid. Creme färgad cardstock från bazzill. Mönsterpappret är från magnolia. Stämpeln från hÄnglar och stÄnglar. Carpe Diem stämpeln är också köpt på tradera så vet ej tillverkare. Fick bli lite blommor i hörnet, ett kort som kan vara bra till lite allt möjligt. Även påminna sig själv att ta vara på dagen och inte ta allt för givet. Ha en bra dag.

1 kommentar:

  1. Hej hej.... Jättefina kort! Längtar tills vi kan pyssla ihop. Ha det riktigt bra! Kram

    SvaraRadera